ضدآفتابی طبیعی اما فوق العاده
نوشته شده توسط : alma


این مطالعه همچنین حاكیست PF جزء سافرانال موجود در زعفران با غلظت نیم درصد و یک درصد به صورت معنی داری بزرگتر از SPF ماده ضد آفتاب استاندارد هموسالات با غلظت 8 درصد است.
همچنین با استفاده از نانو لیپوزوم های حاوی سافرانال موجود در زعفران می‌توان با غلظت‌های بسیار کم به SPF بالایی دست یافت. در ضمن برای افزایش اثر فراورده‌های ضد آفتاب می‌توان از این ترکیب طبیعی، با غلظت های کم استفاده کرد.
 
زعفران در طب سنتی به عنوان آنتی اسپاسموریک، ضد زکام، مسکن عصبی و ضد نفخ و بادشکن، عرق آور، خلط آور، محرک شادی بخش، اشتها آور مقوی استفاده می‌شود.
عصاره تام کلاله‌های زعفران و هم چنین اجزای اصلی آن کروسین و سافرانال هم به صورت درون تن و برون تن دارای آثار آنتی توموری هستند.
کلاله زعفران دارای آثار ضدسرطان در مدل‌های مختلف برون تنی و درون تنی بوده و هم چنین سبب مهار سرطان پوست در مدلهای حیوانی شده است. از طرفی زعفران دارای ظرفیت جذب اشعه فرابنفش است.




:: موضوعات مرتبط: تغذیه و سلامت , ,
:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 151
|
تعداد امتیازدهندگان : 45
|
مجموع امتیاز : 45
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ayhan در تاریخ : 1390/3/4/3 - - گفته است :
سلام
وبلاگه باحالي داري من يكي كه ازش خوشم اومد . در ضمن اگه خواستي با هم تبادل لينك كنيم منو با عنوان Azərbaycan-Traxtor لينك كن بعد بهم خبر بده تا با هر نامي كه خواستي لينكت كنم
منتظرتمممممممم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: